Zondag 2 augustus - Dag 24 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu Zondag 2 augustus - Dag 24 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Kip - WaarBenJij.nu

Zondag 2 augustus - Dag 24

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

02 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Gistermiddag brak in de loop van de middag de hel los. Onweer en het water stroomde bij bakken uit de lucht.
Onze Albergue was al snel uitverkocht. Soms begrijp je niet dat om 19:30 uur nog mensen binbnekomen en verwachten een plaats te krijgen. We lagen in een kamer van 6 personen maar je zweette de tent uit met 6 personen in zo´n kleine kamer. Boven mij lag een Spanjaard met een gebrekkig organisatietalent.
Vanmorgen zou er om 06:30 uur ontbijt zijn, maar om die tijd was er nog geen leven te bekennen.
Daarom maar op pad gegaan. Eerst een eindeloze asfaltweg voor zo´n 5 km en daarna een weg met keien er op. Loopt zeer vervelend. Na 15 km kwamen we in een dorp maar geen koffie etc. Om 11 uur (2 km later) liepen we een dorp in waar de kerk een luidspreker had (een soort islamitische kerktelefoon waardoor de mis te horen was). Hier was ook een bar open. Heerlijk, koffie, broodje etc.
Inmiddels waren de heuvels in zicht gekomen en gingen we over nog steeds grindwegen de heuvels op en neer. Voor mij is dat knap lastig omdat ik steeds naar de keien moet kijken om niet te struikelen.
Aan het eind van de tocht na ruim 30 km had ik last van mijn schenen.
Bij aankomst in Astorga heb ik deze direct ingesmeerd met Anikagel. Hopelijk werkt het. In Astorga zit ik met Peter in een 2 persoonskamer. Hoe we die gekregen hebben weet ik niet waarschjnlijk door mijn charmante beheersing van het Spaans.
Morgen zo´n 20 km bergop,

  • 02 Augustus 2009 - 20:36

    Conny Ruijgrok:

    Chapoo Theo,
    Succes in de bergen, hoeveel km nog te gaan?


  • 03 Augustus 2009 - 08:11

    Marischa :

    Zo te horen heb je afwisselende dagen, zowel qua omgeving als qua weer.
    Hopelijk weet je vandaag de berg te bedwingen en spelen je schenen niet op.

  • 03 Augustus 2009 - 09:19

    Gekip:

    reisverslag ontvangen.Succes met de wedloop.groetjes pa en liesbeth

  • 03 Augustus 2009 - 20:41

    Christel:

    Hoi Theo,

    Wat een geweldige verslagen en wat een tocht.
    Veel succes verder.
    Groetjes

  • 04 Augustus 2009 - 19:47

    Joliene:

    Hallo Theo,
    Ik lees regelmatig je reisverslag en ben blij te lezen dat het je zo goed gaat. Morgen gaan we op vakantie naar Bretagne.
    Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 47935

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 23 Oktober 2018

De Kippen naar Nepal

15 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Met de camper naar Rügen

10 April 2018 - 18 Mei 2018

Voorjaar in Spanje

24 September 2017 - 13 Oktober 2017

Camper en de gebroken pols

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Pilgern in der Schweiz

10 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: